Kan man løbe samtidig med tandretning?

Hvis du står i en situation, hvor du jævnligt dyrker motion, såsom løb, men du nu er kommet i tvivl om, hvorvidt du samtidig kan gennemføre et forløb med tandretning, så har vi en god nyhed til dig. Du kan sagtens løbetræne samtidig med at du gennemgår et forløb med en tandretning. Og i dag kan du få en bøjle på tænderne, som er stort set usynlig.

En af Københavns største tandlægeklinikker har for nyligt åbnet en klinik dedikeret til tandretning med Invisalign. Det betyder, at du er i trygge hænder under hele forløbet med tandretning, og at du samtidig ikke skal sætte din træning på pause. Hvis du i tvivl om, hvorvidt Invisalign er den optimale løsning for dig, så kan du oven i købet få en gratis forundersøgelse. Så selvom det er koldt udenfor og du står over for en behandling af dine tænder, så du atter kan smile med masser af selvtillid, så er det altså ikke en undskyldning for at blive hjemme på sofaen.

Det kan sagtens lade sig gøre at træne ligesom du altid har gjort det.

4 tips til at løbetræne, selvom det er koldt

I forlængelse af det, serverer vi her fire motiverende tips til dig, der troede, at du kunne bruge en tandretning som undskyldning for ikke at løbetræne.

  1. Skab dit hvorfor

Hvad er formålet med dit løb? Når du konkretiserer det for dig selv, så er det meget lettere at snøre løbeskoene og komme ud af døren, selvom det er bidende koldt udenfor. Med et defineret formål, så har du altid et udgangspunkt at vende tilbage til, når det er mindre spændende at løbe på landevejene, i skoven eller på løbebåndet. Et formål kunne eksempelvis være at blive stærkere, slankere, hurtigere eller gladere.

  1. Skab en rutine

Når du løber regelmæssigt, så vil du også opleve, at det er lettere at komme ud af døren. Det bliver ganske enkelt en vane for dig, og nu vil du pludselig stå i en situation, hvor det vil føles helt underligt ikke at få nogle kilometer i benene.

  1. Løb, når det er lyst udenfor

Selvfølgelig er det ikke alle, der kan tilpasse deres løbetræning efter lyset, da der også er enten arbejde eller skole, som skal passes for de fleste. Men ved at løbe i lyset, så vil du automatisk opleve større glæde og derudover vil det også være mere motiverende at løbe den ekstra kilometer. Du får også frit valg på alle hylder i forhold til ruten, da normalt mørklagte områder ikke vil udelukke muligheden for dig.

  1. Få en løbemakker

Et godt gammelt tip, men det er altså også fortsat effektivt. Hvis du har en løbemakker, så er du mere forpligtet til at møde op og ved at have en makker, så kan man motivere hinanden og samtidig snakke lidt undervejs, så man også får et socialt element ind i sin træning.

Det kan også virke ekstra motiverende, hvis man kan få vendt nogle af sine udfordringer eller glæder i dagligdagen på den måde. Og så er vi altid fans af at slå to fluer med et smæk.