Mere bevægelse i din hverdag

Mere bevægelse i hverdagen behøver ikke nødvendigvis bestå af sport, løbeture og daglig motion. Det er tilladt at starte i de små. Mange af os sidder ned rigtig mange timer om dagen, og derfor nytter det nærmest noget lige meget, hvor meget du begynder at bevæge dig. Men hvor skal du starte, hvis du gerne vil have mere bevægelse i din hverdag?

Skift bilen ud med cyklen

Hvis ikke du allerede har en cykel, er det på tide, at du får anskaffet dig en. Den kan du nemlig hoppe på rigtig ofte i stedet for bilen. Når du blot skal 5 minutter ned til købmanden, er det slet ikke nødvendigt at sætte sig ind i bilen. Det er bare en vane, du har fået. Hvis du i stedet gør det til en vane at hoppe på cyklen, vil du få bevæget dig langt mere. Har du mod på at springe ud i at cykle længere stræk som f.eks. frem og tilbage fra arbejde, kan du investere i en elcykel, så det bliver mere overskueligt.

Gå en tur

Det kan lyde banalt, men en gåtur et par gange om ugen nytter også. Du kan altid gå sammen med en anden, for så går tiden hurtigere, og du vil få gået længere end du nok ville alene, fordi snakken går. I kan altid vælge at gå i en skov, hvor det virkelig går op og ned. Det vil I få meget bevægelse ud af. Har du brug for et par gode sko at gå i, kan du altid købe et par trailsko fra Columbia.

Stille og rolig løbetur

Måske ordet løbetur skræmmer dig, men faktisk behøver det ikke være så pinefuld en oplevelse, som du forestiller dig. Faktisk kan det virke virkelig opkvikkende og tilfredsstillende, hvis du kommer afsted. Hvis du f.eks. tager en løbetur om aftenen, så husk lige en pandelampe.