Pilatesbold

Med en god pilatesbold kan du træne derhjemme – og du kan have god variation i din træning. Pilatesbolden er god for flere ting, men særligt balance og styrke må nævnes som de områder, du kan forvente at forbedre din træning inden for, når du træner med en pilatesbold. Særligt er ryggen et af de områder, du kan styrke ved brug af pilatesbolden. Og så kan det sagtens være sjovt at træne med en pilatesbold, hvilket også må være et af de gode argumenter for at anskaffe sig en.

Øvelser du kan lave med din pilatesbold

Mange anbefales at bruge en pilatesbold, hvis de ønsker at træne og styrke deres ryg. Og det er der gode grunde til, da mindre skader og overbelastninger i ryggen kan udbedres ved denne type træning. Har du en større skade, bør du dog være opmærksom på, at det er vigtigt, at du taler med en sundhedsprofessionel, inden du påbegynder din træning. Har du ingen decideret skade, men ønsker du blot generelt at styrke din ryg, så er pilatesbolden helt genial, og du kan gå i gang med træningen med det samme. På YouTube kan du finde demonstrationer af, hvilke øvelser du bør give dig i kast med.

Ud over din ryg kan du også træne andre områder af din krop ved brug af pilatesbolden. Musklerne i maven er en af de andre muskelgrupper, du også kan have gavn af at træne ved hjælp af din pilatesbold.

Pimp din pilatesbold med et lækkert betræk

Har du svært ved at finde plads i din indretning til at have en pilatesbold, fordi du ikke ligefrem føler, at den passer smukt ind, så er der i den grad råd at hente. Du kan nemlig få de smukkeste betræk til din pilatesbold med stof i et virkelig godt look – pludselig er din pilatesbold så smuk, at du har lyst til at vise den frem. Faktisk ligner pilatesbolden med det rette stof ligefrem et lækkert møbel, hvorfor den sikkert kan passe ind i din stue eller et andet rum, som du gerne vil sørge for at holde pænt.

Fordelen ved at have din pilatesbold stående fremme

Det kan være en rigtig god ide at have din pilatesbold stående fremme. Det kan det af den simple årsag, at du så bliver eksponeret for den så ofte som muligt. Har du pilatesbolden placeret i et rum, som du befinder dig i dagligt, så bliver du også dagligt mindet om, at du har den, og dermed potentielt inspireret til at træne med den. Sandsynligheden for, at du kommer til at træne, er langt højere, hvis du på denne måde sørger for at komme forbi din pilatesbold adskillige gange i løbet af din dagligdag, frem for hvis du havde bolden gemt væk i et pulterrum eller lignende. Ligesom det også gør sig gældende for mange andre træningsredskaber, så gælder det om at eliminere de faktorer, der eventuelt vil kunne gøre det besværligt lige ud af det blå at kunne træne.