Løbetræning er godt for din grundform i basketball

 

Basketball sæsonen er gået på hæld, og du skal i gang med en kedelig off season. Men den er ekstremt vigtig, hvis du skal have et forspring når sæsonen starter op igen i september.

 

Selvfølgelig skal du ikke gå efter, at blive maraton løber, for det vil ikke gavne dig i forbindelse med basketball træning. Det er vigtigt, at du løber varieret og ikke presser dig selv alt for hårdt. Det kan nemlig resultere i skader, som kan tage lang tid at komme sig over.

 

Så start blød ud, med bare at løbe et par kilometer, eller så langt som du føler du kan, uden at blive vanvittigt forpustet, eller træt i kroppen. Et godt pejlemærke, er at man skal kunne løbe i et fornuftigt tempo og samtidig kunne snakke, uden at hive efter vejret.

 

De rigtige sko er vigtigt

 

Som løber presser du dine fødder og led i knæet mere end du gør på basketbanen. Det er derfor vigtigt at du finder de rigtige sko til løb. Det dur simpelthen ikke at du løber seriøst i dine basketball sko.

 

Du kan naturligvis godt tage en enkelt tur af og til i dine basketsko, for at holde skoens form ved lige, for det er jo nærmest mere reglen end undtagelsen, at der kommer vabler, når du skal ned i dine basketball sko igen efter sommerferien.

 

Du kan finde mange guides og anbefalinger til gode løbesko online, men derudover kan vi anbefale at besøge den lokale sportsbutik, som kan råde og guide dig til valg af den rigtige løbesko til formålet.

 

Udnyt det gode vejr

 

Som basketball spiller, bruger man mange timer indendørs i en hal, men en løbetur om sommeren er en fed måde at træne på, da man kommer ud i det gode vejr, og får rørt sig på en helt ny måde.

 

Det bedste du kan gøre som løber, er uden tvivl at løbe nye veje hver gang du løber. På den måde oplever du nye steder, og vil ikke føle det er så kedeligt at løbe. Musik eller en god podcast i ørene er også værd at anbefale, når du skal kaste dig ud i løb.

 

Konklusionen er uden tvivl, at 1-2 løbeture om ugen henover sommeren, vil styrke den grundform til september betragteligt. Din træner vil takke dig, og det hele vil bare gå noget nemmere. Din form er det vigtigte at have på plads, hvis du vil udvikle dig som basketball spiller, så derfor kan vi kun anbefale at komme i gang med at løbe.