Styrk din krop med sund mad, og opnå bedre resultater

Måske oplever du, at du træner og træner uden at opnå bedre resultater? Det kan også være, at du lidt for ofte går sukkerkold på halvvejen og får en dårlig oplevelse ud af træningsturen. Selvom du flittigt slider i løbeskoene og har et utal af intervaller og kilometer i benene, er det ikke sikkert, du forbedrer dig. Måske er det ikke træningen, du skal optimere, men derimod andre aspekter af dit liv. Her spiller kosten en signifikant rolle. En nærende kost er brændstof, som får dig til at træne bedre og løbe stærkere. Herunder får du gode råd til, hvordan du kan optimere dine kostvaner.

De sunde vaner

Kroppen og hjernen fungerer sådan, at det, du spiser mest af, er det, du får lyst til. Det betyder, at hvis du vænner dig selv til at spise broccoli og drikke grøn juice, så vil du også få lyst til netop dette. Se på dine måltider ét efter ét, og overvej, hvordan du kan forbedre sundhedsværdien.

  • Et solidt og sundt aftenmåltid. Aftenmåltidet har en tendens til at blive forsømt i en hektisk hverdag. Det er ærgerligt, for her kan du let sætte ind. Vælg en af de populære og sunde måltidskasser. Så sikrer du dig, at du bliver tanket op med nærende mad på en simpel og tidsbesparende måde.

  • Morgenstund har guld i mund. Efter en lang nattesøvn trænger din krop til at blive tanket op med næring. Sørg for at få en nærende og mættende morgenmad, der kan holde dit blodsukker stabilt. Det kan være blødkogte æg, rugbrød og grøntsager i stave. En fyldig grød med nødder, frugt og olie, kan også være et udmærket valg.

  • Snacks, der holder blodsukkeret i ave. Blodsukkersvingninger er ubehagelige og usunde for kroppen. Det kan gøre dig utilpas under træningen. Spis snacks, der stabiliserer blodsukkeret. Eksempelvis en banan med jordnøddesmør.