Loebesiden.dk • Vis emne - Hjemmetræning vs. fitnesstræning - fordele og ulemper

Hjemmetræning vs. fitnesstræning - fordele og ulemper

Stil dine begynderspørgsmål her

Hjemmetræning vs. fitnesstræning - fordele og ulemper

Indlægaf AM11 » ons 29 aug, 2018 15:39

Hej herinde på løbesiden,

Jeg er ny herinde, og har netop brug for jeres erfaringer og hjælp til at finde ud af, hvilken træningsmetode jeg skal satse på i fremtiden.
Lige nu er mit aktivitetsniveau på et middelniveau vil jeg kalde det. Jeg spiller fodbold en gang om ugen, og ellers løber/ går jeg en gang om ugen.

Jeg vil dog gerne i gang med noget lidt mere seriøst/ holdbart, og kigger derfor på mine muligheder. Valget står mellem at melde mig ind i fitnesscenter eller benytte et hjemmetræningsprogram. Jeg har kigget på disse hjemmetræningsprogrammer af Henrik Duer https://www.henrikduer.dk/produkt-kategori/traeningsprogram-hjemme/, som jeg finder meget passende for en i min situation. Har i tilfældigvis nogle gode erfaringer at dele enten om programmet specifikt eller om fordele og ulemper ved at vælge det ene frem for det andet?

Vil se frem til at høre fra jer alle! :D

Mvh
Andreas
AM11

Re: Hjemmetræning vs. fitnesstræning - fordele og ulemper

Indlægaf endnu en løber » tors 30 aug, 2018 09:27

Begge dele kan fungere fint.
Jeg synes det væsentlige er, hvad der passer bedst til dig.
Som man siger "den bedste træning er den, man får lavet", forstået sådan at nogle bliver motiveret af at komme hen i træningscentret.
Andre (som mig) kan ikke slæbe sig derhen og vil hellere lave træningen, mens aftensmaden lige simrer færdig.
Hvad med bare at komme i gang med hjemmetræningen? og så se om det er rart.
Jeg kender intet til ham, du linker til, men vil bare sige at der er MASSER af gratis hjemmetræningsprogrammer på nettet og i bøger (på biblioteket).
Hvis et købt program motiverer dig, er det selvfølgelig bare cool.

Fedt at du har lyst til at opgradere træningen!
PR 5000m: 16:51 / 10km: 34:13 / HMT: 1:18 / MT: 2:38
endnu en løber

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Tilbage til Begyndere