Loebesiden.dk • Vis emne - Nybegynder med ømt knæ

Nybegynder med ømt knæ

Stil spørgsmål og del viden og erfaringer indenfor løbetræning

Nybegynder med ømt knæ

Indlægaf Torben TT » tirs 28 aug, 2018 13:00

Hej alle :)

Jeg er nybegynder i forhold til løb, jeg har løbet lidt, men det er længe siden. Jeg prøver nu at starte op igen men oplever at jeg døjer lidt med mit ene knæ.

Jeg tror det kommer af en gammel skade, men jeg har fået at vide at mit knæ er rask. Jeg tager alligevel mine forbeholds regler i brug, og løber kun i natur med blød bund, men oplever stadigvæk en ømhed i knæet.

Jeg har haft kigget på nogle nye løbesko
https://shopsport.dk/lobesko-trail/8337-salomon-speed-cross-4-herre.html

Men jeg har ingen ide om de overhovedet kan hjælpe? Mine nuværende løbesko er bare sådan lidt standard Nike løbesko. Og jeg oplever lidt at det er stød i knæet fremfor vrid, så tror ikke at et knæbind vil hjælpe...

Kan nye løbesko hjælpe på mit knæ? Eller skal der noget andet til?
Torben TT

Re: Nybegynder med ømt knæ

Indlægaf Troels Y » ons 29 aug, 2018 00:11

Hej,

"lidt ømhed" lyder ikke farligt, men det er altid svært at vide præcis hvad problemet er. Jeg vil derfor ikke begive mig ind på den side af sagen. Mht den sko du nævner har den (i hvert fald i tidligere udgaver) haft en monster drop på 10mm - hvad det betyder er att det er som at løbe ned af en bakke hele tiden, dvs ikke noget der er godt for dine knæ. Jeg ville hellere prøve nogle "zero drop" - de tvinger dig til at lande mere på midtfoden og skåner dermed dine knæ i langt højere grad end de andre højhælede sko... Prøv f ex Altras varianter eller Topo
Troels Y

Indlægaf nørden » ons 29 aug, 2018 09:14