Loebesiden.dk • Vis emne - Smerter p yderside af foden

Smerter p yderside af foden

Stil spørgsmål og del viden og erfaringer indenfor løbetræning

Smerter p yderside af foden

Indlægaf olepedersen05 » ons 15 aug, 2018 09:45

Jeg har fået en del smerter p ydersiden af min højre fod. Smerterne sidder ved knoglefremspringet på mellemfoden (ca. et sted midt imellem hæl og lilletå). Smerterne er kommet efter jeg har taget nye løbesko i brug, og jeg har på fornemmelsen de måske er et nr. mindre end de gamle. I går skiftede jeg så til de gamle løbesko, men smerterne blev blot værre. Nogen der erfaringer med hurtig heling, eller skal der bare ro til?
olepedersen05

Re: Smerter p yderside af foden

Indlægaf SandraS » fre 17 aug, 2018 10:44

Hej med dig,

hvis jeg var dig, ville jeg lytte til min krop, og holde foden i ro. Det lyder som en overbelastning, som sagtens kan være forårsaget af den nye sko. Er den først overbelastet, bliver det kun værre uanset hvilken sko du stopper foden i, så jeg vil vente med at løbe i et par dage.

Måske dui kan bruge tiden på en konditionscykel eller et eller andet, hvis du er ved at træne op til et eller andet :-)
Motionsløber. Træner jævnligt i Esbjerg løbeklub og har som mål at løbe 5 halvmarathons i løbet af 2018 (3/5 nået). Kids-world.
SandraS

Re: Smerter p yderside af foden

Indlægaf Mathias200 » søn 19 aug, 2018 17:19

Hej Ole,

Jeg har selv døjet med smerter på ydersiden af foden efter i en længere periode at have løbet i forkerte sko, som ikke passede til mine føder. Jeg tog til en professionel løbeshop og fik købt mig et par ordentlige sko. Så jeg vil klart anbefale dig at tage et smut forbi en sportsfys eller en løbeshop og kan hjælpe dig med at finde et par sko, som passer perfekt til din fod ;)

//Mathias - https://CupoConcept.dk
Mathias200

Tilbage til Løbetræning