Loebesiden.dk • Vis emne - app anbefalinger?

app anbefalinger?

Debat om pulsure, sko, påklædning, væskebælter m.v.

app anbefalinger?

Indlægaf endnu en løber » tors 09 aug, 2018 10:05

jeg har de seneste år tracket mine ture med mit garmin 610 og Runningahead.
det har jeg egentlig været fint tilfreds med, men da runningahead ikke har en app til mobilen, er jeg på udkig efter et alternativ. simpelthen fordi jeg gerne lige hurtigt vil kunne uploade dagens træning og lignende uden at skulle tænde min computer.

Kan I anbefale lignende apps?
garmin connect? endomondo? andre?

Jeg har ikke brug for det sociale aspekt med at se andres træning etc.
jeg skal kunne holde styr på km løbet i forskellige sko.
PR 5000m: 16:51 / 10km: 34:13 / HMT: 1:18 / MT: 2:38
endnu en løber

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: app anbefalinger?

Indlægaf mxller » tors 09 aug, 2018 11:55

Jeg har i årevis brugt endomondo til at holde styr på data om løbeturene. App'en har jeg kun brugt enkelte gange.

Efter jeg har skiftet mit udtjente/defekte Garmin-ur til et Suunto-ur har jeg fået øjnene op for Strava.

I min verden vinder Strava over Endomondo ved at deres hjemmeside ikke er klistret til i reklamer og generelt mere overskuelig, men samtidig med flere features.

Strava holder også styr på km i mine forskellige sko. Skal dog ind og redigere for at skifte fra standardskoene - måske kan deres app håndtere det nemmere. Jeg har ikke prøvet Stravas app.
Mål 2014: 10k:<39.50 | HMT: <1.30 | MT: 2.59.59
PR: 5k: 18.44 (jun13) | 10k: 39.41 (jun14) | HMT: 1.28.11 (mar14) | MT: 3.04.45 (sep13)
mxller

Indlægaf nørden » tors 09 aug, 2018 21:13

Jeg bruger Garmin Connect til at overføre data lige efter turen via bluetooth. Jeg syntes at garmins app er fin til at få overblik over turen. Til grundig analyse bruger jeg sportTracks web udgave. Den fungere nok ikke så godt på lille skærm (telefon), men fint på iPad og PC. Det er i SpotTracks jeg holder styr på sko mm.
PR: 10km : 39.58 (juni 2010) / ½M : 1.29.20 (april 2012) / M : 3.11.16 (oktober 2012)
http://www.endomondo.com/workouts/user/199594
Brugeravatar
nørden

Geografisk sted: Allerød

Indlægaf Ekholm » søn 12 aug, 2018 19:08

I garmin connect er det også muligt at noter hvilke sko der er løbet i under udstyr kan man tilføje sko mm.
PR: HMT: 2:05 (maj 15), 10k: 50:45 (marts 15), 5k: 24:06 (januar 15)
Mål 2016: HMT under 2 timer: Gennemføre MT
Løber siden januar 2014
Ekholm

Geografisk sted: Odsherred

Indlægaf MNP86 » søn 12 aug, 2018 22:00

Hej endnu en løber.

hvilke krav har du til appen/servicen? Skal den udelukkende give dig et hurtigt overblik over pace/HR/cadence/etc. for dine forskellige aktiviteter, eller er du fx også interesseret i at den hjælper med analysen af dine data?

Personligt bruger jeg garmin connect til at registrerer mine løb, men bruger runalyze (http://www.runalyze.com/) til at analysere mine data. hvis du opretter en profil på runalyze kan du med nogle få klik for garmin connect til at sende al data videre automatisk. Så når jeg er færdig med en aktivitet oploader min telefon automatisk data til garmin, som sender det videre til Runalyze.

Runalyze er gratis og jeg synes det er betydeligt bedre end garmin connect:
  • Meget overskueligt overblik over træningsmængden per uge, måned osv.
  • Automatisk beregning at training impulse (TRIMP) samt estimater for fitness og træthed (hhv CTL, ATL) samt andre statistiker jeg ikke kender så godt som 'monotony' og training strain - der er henvisninger til alle sammen så man kan selv læse op på dem.
  • Ok grafer som viser udviklingen over diverse stats over det sidste 6 måneder.
  • Automatisk logning af vejrforholdene under aktiviteterne, dvs. du får et overblik over ved hvilke temperature osv. du har løbet.
  • Hvis man gider (det gør jeg ikke pt.), så kan man annotere sine forskellige træninger og derved få en trend-oversigt over fx sine intervaltræninger.

Alt i alt synes jeg de gør det meget godt, set i lyset af at de ikke vil have penge for det. Jeg bruger også strava, det er skide hyggeligt at følge med i venner og bekendtes træning.
MNP86

Tilbage til Løbeudstyr