Loebesiden.dk • Vis emne - GPS-ure og tuneller

GPS-ure og tuneller

Debat om pulsure, sko, påklædning, væskebælter m.v.

GPS-ure og tuneller

Indlægaf HDN » søn 24 jun, 2018 16:40

Jeg har nu 3 år i streg deltaget i Aalborg Halvmarathon som går gennem Limfjordstunnellen (ca. 300 meter) efter ca. 3 kilometer. Hvert år har det været en lille smule frustrerende at min Forerunner 15 stopper med at logge distancen nede i tunnellen. Den genoptager distance-logning senere på ruten, men det betyder at jeg har forkerte distance målinger resten af løbet, og den efterfølgende analyse af løbet er lidt mere besværlig, da pace/gennemsnit udregnes forkert.

Jeg kan se på diverse logs fra andre løbere, at de ikke har samme problem.

Som udgangspunkt er jeg meget tilfreds med min Forerunner 15. Det er et simpelt og enkelt ur, uden alt for mange features og smart-phone integration jeg alligevel ikke bruger. Jeg kunne dog savne en optisk pulsmåler og tænker derfor at Forerunner 35 er et godt bud på et nyt ur.

Men nu hvor jeg alligevel er i markedet efter et nyt pulsur, vil jeg gerne høre om der er nogen der erfaring med løb gennem tunneller - hvilke GPS-ure virker og hvilke gør ikke? Jeg er specielt interesseret i erfaringer med Forerunner 35 (alternativt Forerunner 235).
HDN

Re: GPS-ure og tuneller

Indlægaf anderss74 » man 25 jun, 2018 00:00

Kender desværre ikke de to typer ure du henviser til.

Vil foreslå at du skriver eller ringer til Garmin og spørger. De er normalt meget flinke til at svare på spørgsmpl og deres produkter.
PR M 3:05. Mål 2015 at komme tilbage til fordums styrke. Senest 3:15: ved Chp. 2014.
anderss74

Re: GPS-ure og tuneller

Indlægaf Jtz » man 25 jun, 2018 10:28

Hej,
Tror ikke der er ure der kan logge i tuneller, via GPS signalet alene.
Du skal ud og have dig en footpod til dit Garmin ur.

Med footpod parret vælger du, at uret skal logge distance via footpod, på den måde vil du kunne få en logning når, du løber gennem tuneller.

Jeg har selv haft mit Garmin Fenix 5 sat op i en sådan konfiguration, og kunne fint logge gennem tuneller på den måde. Det er jo det samme, som det setup man benytter, når man f.eks. logger indendørsløb på et løbebånd.
Følg min træning og løbehistorier på http://teamninja.dk/
Jtz

Tilbage til Løbeudstyr