"Pres" i knæet på indersiden (ved hvile)

Debat om forbyggelse og behandling af løbeskader og genoptræning
SeanConnery
"Pres" i knæet på indersiden (ved hvile)

Post by SeanConnery » Tue 12 Jul, 2011 18:15

Hej alle!

Jeg er efterhånden kommet mig over en alvorlig omgang skinnebensbetændelse, og er startet så småt op igen med min træning - løb såvel som styrke. Træningen går rigtig fint og jeg har ingen problemer med skinnebenene.

Jeg har imidlertid oplevet problemer med mit ene knæ. Jeg oplever et "pres" på indersiden af knæet nederst, dog ingen deciderede smerter, men fornemmelsen er rigtig ubehagelig.

Kender I fornemmelsen, når man fx. har været ude og se fodboldkamp i november måned (har siddet ned - HELT stille - i 2 timer, i bidende kulde), og ens knæ som følge heraf er iskolde, og nærmest "låser" og virker som om de lige skal gåes varme igen? Den fornemmelse har jeg nærmest stabilt i det ene knæ. Det kan også forklares ved fornemmelsen af, at have et meget stramt elastikbind rundt om knæet hele tiden. Det er rigtig ubehageligt og jeg er vitterlig nervøs for om det kan være gigt eller lign.

Det der er lidt mærkeligt er, at aktivitet og belastning synes at "løsne" op for det, og jeg mærker stort set intet når jeg belaster knæet. Jeg har prøvet løb, dødløft, squat og lunges - alle med samme effekt, ingen smerter og jeg mærker intet til "presset" i knæet.

Er der nogen her på forummet der har oplevet lign. og kan hjælpe mig til bedring, eller på rette spor i det mindste? Er det gigt, betændelse, menisk eller lign.?

Hvis jeg har givet en underlig og ikke-forståelig forklaring af problemet, må I sige til, så vil jeg forsøge at forklare fornemmelsen på en anden måde.

Håber I kan hjælpe mig.

Post Reply