Høj hvilepuls efter ablation

Debat om forbyggelse og behandling af løbeskader og genoptræning
Ina Mie

Re: Høj hvilepuls efter ablation

Post by Ina Mie » Sat 09 Dec, 2017 21:27

Jeg er også blevet ablateret på Gentofte Hospital for 2 måneder siden.
Min hvilepuls er også steget fra 65 til 90 hvilket er meget ubehageligt.
Ingen kan forklare noget de siger bare at jeg jo er i sinus rytme, men jeger meget ked af det og savner min tilstand fra før ablationen hvor jeg “kun” havde periodevis anfald.
Hilsen fra Ina

H@ppy

Post by H@ppy » Tue 19 Dec, 2017 10:59

Det er nu 11 år siden jeg fik lavet en abalation og kan nikke genkendene til at pulsen steg efterfølgende. Der gik lang tid inden pulsen faldt. Hvile puls 44-48 inden indgreb, efter ablation 90-96 kunne ikke sove ordentlig den første uges tid. Men sinus rytme! og det var vigtigt for mig ! Byggede laaangsomt op efterfølgende. Status Pt. lidt ekstra slag og optræk til atrieflimmer, men det bliver ikke til mere end det.
Løb 50K ultra i foråret og marathon i efteråret og havde det fantastisk. Var ikke under de 3 men hva..
Det tager tid når man får en skade i en meget vital og vigtig muskel.

(Det har ikke taget 10 års træning, men der har været et par småtrolde der krævede en del opmærksomhed)

when life seems jolly rotten there's something you've forgotten

thorharder

Post by thorharder » Tue 19 Dec, 2017 12:02

TIl H@ppy

Hvordan er din hvilepuls i dag...og hvis den har ændret sig siden indgrebet hvordan er det så sket.

VH thorharder

H@ppy

Post by H@ppy » Tue 09 Jan, 2018 15:44

Hej Thor,
Min hvilepuls er 54. Den er faldet gennem træning i starten træning på cykel, til og fra arbejde ca. 150km om ugen. Til at starte med stille og rolig tempo, men efter et halvt års tid mere og mere tempo. Derfra sat løb på inkl. de obligatoriske skader. For nuværende kun løb pga. andet arbejde, men har generelt skiftet hårde intervaller ud med mere dieselben.

Vh H@ppy

LaurB

Post by LaurB » Sat 25 Jan, 2020 15:51

Hej med jer.
Jeg har 4/10 2019 fået lavet en ablation efter atrieflimmer siden august 2008. Jeg er idag 41 år og mine anfald blev hyppigere og hyppigere igennem 2018 og 2019.
Jeg har altid dyrket meget motion, fodbold, MTB og styrketræning (aldrig taget doping eller hormoner) Jeg har typisk trænet 5-10 timer om ugen.

Jeg oplever det samme efter min operation med at min hvilepuls er steget. Tidligere var den 45, nu er den 56-59.
Jeg har nu 4,5 mdr efter operationen ingen flimmer, men oplever ubehag og ofte hurtig puls (80-105) uden grund. Det samme sker ofte når jeg spiser, så stiger min puls til 80-95 og slagene er hårde og føles ubehagelige. Jeg har venter 3 mdr med at dyrke motion da jeg fik en mindre hjerteinfektion med forhøjede hjerte enzymer og har været på ipren kur i 2 x 14 dage efter operationen. Alle undersøgelser ser fine ud. Og jeg har kun haft et tilfælde med flimmer som varede 1 minut. Så operationen har hjulpet, men har istedet medført den her ubehag.

Jeg fik ofte mine anfald af flimmer i forbindelse med at gå på hug, løfte noget op fra hug, gå ned på knæ og kigge under en seng fx. Samt sågar en gang ved at slå en lille fis 🤫

Jeg er nu begyndt at styrketræne igen og oplever min puls er ca 135-145 i gennemsnit hvor den førhen lå på ca 115 i gennemsnit ved 50 minutters intensivt styrketræning.
Og det føles ikke så rart som det gjorde førhen.

Hvordan har I andre fået det efter nu et par siden I skrev i denne tråd?

Mvh
Mikkel

Post Reply