God løbebutik i Sønderjylland/Trekantsområdet?

Debat om pulsure, sko, påklædning, væskebælter m.v.
Post Reply
LouRaa
God løbebutik i Sønderjylland/Trekantsområdet?

Post by LouRaa » Sun 06 Oct, 2013 18:12

Efter en skøn debut på halvmaratondistancen har jeg til min egen overraskelse valgt at gå efter et helt maraton næste år (CPH).

Mine nuværende løbesko har været ok til mit behov indtil nu, men er købt tilfældigt i en sport outlet uden vejledning. Jeg vil derfor gerne finde en rigtig god løbebutik, hvor de kan give noget kompetent vejledning om løbesko.
Kan I anbefale nogen i Sønderjylland eller evt. i Trekantsområdet?

micsen

Re: God løbebutik i Sønderjylland/Trekantsområdet?

Post by micsen » Sun 06 Oct, 2013 18:39

Loeberen.dk har butik både i Vejle og Esbjerg. De kan lave en løbetest på bånd og give vejledning om muligheder pba. den. Kvaliteten af rådgivningen er naturligvis altid afhængig af den enkelte medarbejder.

Hvis i er friske, er muligheden jo også at køre til Hamborg. Googler man Laufshop hamburg, er der nogle stykker at vælge imellem, der ser ok ud.
PR: 5k:20.14(gps '16); 10k: 41.57 ('16); HMT: 1.30.27 ('16); MT: 3.11.58 ('17)
Mål '17: 5k:sub20; MT: 3.10
Løb 2016: CphMT, CphHalf, AmsterdamMT, MarineCorpsMT, Holger DanskeMT
Løb 2017: CphMT, Berlin MT

TKN

Post by TKN » Sun 06 Oct, 2013 18:58

Alene udvalget i en standard sportsbutik i Hamborg er langt over gennemsnittet. Var i sommer i Sport Scheck på Bergstraße / Mönckebergstraße, og de havde mærker/udvalg som jeg ellers kun finder i specialforretninger/Wiggle på hylden. De havde også løbebånd og medarbejdere der kunne råde i køb af sko, men måske ikke på niveau med Kaiser mv.

Leif Chr. Andresen

Post by Leif Chr. Andresen » Mon 07 Oct, 2013 15:50

Derudover har Zippel's en løbeshop i både Flensborg og Kiel. Jeg kommer selv i Flensborg, den er ikke så stor, men har løbebånd mm. Og, måske ikke uvæsentligt, ekspedienterne forstår dansk.

Så bor du i den sydligere del af Sønderjylland, er det tættere på end Kolding, Esbjerg og selvfølgelig Hamborg.
Leif Chr. Andresen, årgang 1963. Mål: Hamborg Marathon i 2014
Klub: http://www.vidarmotion.dk/

LouRaa

Post by LouRaa » Mon 07 Oct, 2013 16:34

Tak for svar allesammen.

Jeg har slet ikke har tænkt på Tyskland i denne sammenhæng. Sproget kunne nok være en barriere (mit gamle skoletyske er ret rustent), men når de forstår dansk i Flensborg-butikken, så er der jo ingen ko på isen, og eftersom vi bor i Aabenraa væsentligt tættere på end Trekantsområdet..

Post Reply