Konkurrencetights til maraton

Debat om pulsure, sko, påklædning, væskebælter m.v.
Post Reply
jbplum

Konkurrencetights til maraton

Post by jbplum » Tue 11 May, 2010 12:36

Hvilke tights kan anbefales som til maraton?

Jeg havde egentlig tænkt mig at løbe i shorts, og har derfor købt et par Nike Lightweight Race Day Split Shorts, men jeg tror nu ved nærmere eftertanke, at jeg får for store problemer med friktion mellem lårene, hvis jeg løber i shorts. Derfor skal jeg i stedet have anskaffet mig et par tights.

Jeg får det let meget varmt og afgiver meget sved, så derfor vil et par meget kølende og svedafledende tights være at foretrække.

Pft.

Mvh.
jbplum

jesperhm

Re: Konkurrencetights til maraton

Post by jesperhm » Tue 11 May, 2010 15:56

Hej.

Jeg har det på samme måde som dig, jeg sveder meget. Jeg er dog ikke meget for tights, så jeg løber maraton i shorts. En klat vaseline på inderlårene gør at der ikke bliver slidsår eller lignende for mig.

/jesper

Nørgaard

Post by Nørgaard » Tue 11 May, 2010 16:35

Hejsa
Kan klart anbefale Nike Dri-Fit Filament Short (tights). Det bedste materiale jeg har prøvet, og svedtransporten er super!
Jeg kan absolut ikke løbe længere distancer i shorts uden at få lettere "hudfriktion", men hvis man ikke er til tights, er 2-i-1 (hybrid) løsningen vel attraktv? (altså shorts med tights indeni). Her har jeg kun erfaring med Sugoi Merlin, og de fungerer fint, men er noget varmere end ovennævnte.
Hvis ikke man har friktionsproblemer, giver shorts umiddelbart den bedste ventilation, så valget er en afvejning af fordele og ulemper ift. det du vægter højest.

verunme

Post by verunme » Fri 23 Aug, 2019 07:02

Post Reply