Hvilket pulsur?

Debat om pulsure, sko, påklædning, væskebælter m.v.
SeanConnery
Hvilket pulsur?

Post by SeanConnery » Tue 04 Jan, 2011 16:09

Hej alle,

Jeg skal til at strukturere min træning bedre, og har i den forbindelse besluttet at et pulsur vil være en god investering. Jeg har kigget meget på nettet, især på http://www.pulsure.dk.

Udvalget er enormt og det har gjort at slet ikke har kunne beslutte mig. Derfor kunne jeg godt tænke mig lidt input fra jer!

Det er kun tiltænkt til løbetræning, og måske spinning. Uret skal i hver fald kunne kunne måle puls. Derudover distancer, hastighed mv. Da jeg har tænkt mig at intervaltræne en del, skal det helst også kunne opdele distancen i intervaller, og evt. kunne bippe når jeg fx. har gennemført første del af intervallet på fx. 2000m.

Det ville være lækkert hvis man evt. kunne se alle tre ting på samme tid (puls, hastighed og distancer).

Mht. pris vil jeg helst ikke op at give 3000kr. for det, så mit prisinterval er 500kr. - 2000kr.

Er jeg helt i skoven når jeg stiller så mange krav? - hvis nej, kan I så råde mig til hvilket mærke jeg skal kigge på evt. et helt konkret ur?

På forhånd tak!

soren

Re: Hvilket pulsur?

Post by soren » Tue 04 Jan, 2011 16:26

Jeg har selv et Garmin Forerunner 305 (http://pulsure.dk/shop/pulsure/gps/mult ... r+305.html" onclick="window.open(this.href);return false;), og det er der rigtig mange andre der også har. Uret overholder alle dine krav, og er gennemtestet og af meget god kvalitet.

Hvis du synes at uret er for stort og klodset, så kan du kigge på de dyrere modeller, der er lidt mindre. Det er dog begrænset hvor meget ekstra funktionalitet du får for pengene.

SeanConnery

Post by SeanConnery » Tue 04 Jan, 2011 16:43

Tak for dit svar!

Det ser godt nok lidt klodset ud, men det betyder egentlig ikke så meget.

Så hvis jeg fx. skal løbe 6 km inkl. 2 x 600m tempo med 400m min roligt løb mellem hvert tempostykke, så kan jeg indstille uret til at give mig besked efter 2000m at jeg skal øge tempoet og så efter 600m at jeg skal mindske tempoet og igen øge tempoet efter 400m?

Det er måske ret nemt at opbygge intervaller?

Desuden hvordan skal det her forståes:
For at få optimalt udbytte af Garmin Forerunner 305 året rundt, anbefaler vi at tilkøbe en Velcrorem med til en Forerunner 305 for kun DKK 100,- . Kun med denne rem, kan uret udnyttes optimalt hele året, således at uret kan monteres udenpå løbejakken/tøjet - Eller blot bedre tilpasses håndleddet. Remmen har en Vejl. udsalgspris på DKK 199,-
Kommer uret ikke med en rem eller hvordan?

J.R.

Post by J.R. » Tue 04 Jan, 2011 16:55

2 gange ja til de to første spørgsmål. Uret leveres med gummirem - så det er kun hvis du vil have det på uden på tøjet, at det er nødvendigt at købe velcroremmen.

Mvh Jens
M/55/189/83 - 5km/10km/½M

SeanConnery

Post by SeanConnery » Tue 04 Jan, 2011 17:31

J.R. wrote:2 gange ja til de to første spørgsmål. Uret leveres med gummirem - så det er kun hvis du vil have det på uden på tøjet, at det er nødvendigt at købe velcroremmen.

Mvh Jens
OK! Er det også det ud du vil anbefale til mit forbrug?

Og desuden, hvordan får jeg besked i intervaltræningen? Er det et bip, vibration eller noget helt tredie?

soren

Post by soren » Tue 04 Jan, 2011 20:53

SeanConnery wrote:
J.R. wrote:2 gange ja til de to første spørgsmål. Uret leveres med gummirem - så det er kun hvis du vil have det på uden på tøjet, at det er nødvendigt at købe velcroremmen.

Mvh Jens
OK! Er det også det ud du vil anbefale til mit forbrug?

Og desuden, hvordan får jeg besked i intervaltræningen? Er det et bip, vibration eller noget helt tredie?
Da jeg købte mit ur fulgte velcroremmen med, så jeg var egentlig ikke klar over at man skulle betale ekstra for det. Jeg bruger kun velcroremmen, så jeg vil anbefale at du tager den med også.

Uret bipper når du er færdig med et interval. Og skærmen lyser op, så det er nemt at se, hvis du løber om aftenen. Alle disse ting kan slås til og fra i urets opsætning.

J.R.

Post by J.R. » Tue 04 Jan, 2011 23:48

Jeg vil ikke som sådan anbefale det ene fremfor det andet, men jeg har et FR205, som jeg har været meget tilfreds med i 2 år. Det er det samme som FR305, bare uden puls. Jeg har ingen erfaringer med andre ure, men hvis du graver lidt på siden her, kan du finde mange anbefalinger af FR305. Og også anbefalinger af andre fabrikater.

Mvh Jens
M/55/189/83 - 5km/10km/½M

SeanConnery

Post by SeanConnery » Wed 05 Jan, 2011 10:00

OK! Tak for jeres input.

Jeg har kigget lidt mere på http://www.pulsure.dk og fundet det her Polar ur: http://pulsure.dk/shop/pulsure/loeb/pol ... -+run.html. Modellen er RS300X kender I noget til det?

Siwsiw

Post by Siwsiw » Wed 05 Jan, 2011 10:37

Jeg har tidligere selv haft Polar rs300, skiftede det dog ud efter 6 måneder, jeg havde GPS til men synes det var lidt bøvlet at have den siddende på armen når nu Garmin kunne samle det hele i uret, så skiftede det ud med Garmin FR 305, hvilket jeg på ingen måde har fortrudt. Der er også langt flere muligheder for at opsætte træning på Garmin.

Men det er lidt som et religionsspørgsmål hvilket af de to mærker man foretrækker, men der er vist en overvægt herinde der løber med Garmin FR 305/310 på armen.

SeanConnery

Post by SeanConnery » Wed 05 Jan, 2011 14:53

Ok! Tror det bliver et Garmin 305 så. Et sidste opfølgende spørgsmål, der er jo GPS inkl. i uret, så behøver jeg vel ikke fodpod for at kunne måle distancer, hastigheder mv.? Det kan GPS vel også og måske mere præcist eller hvordan?

Post Reply