Ekstrem løb og besvimelse

Debat om distancer længere end marathon samt andre ekstreme udfordringer
Post Reply
klauspirker

Ekstrem løb og besvimelse

Post by klauspirker » Tue 08 Sep, 2015 16:42

Hej derude. Jeg har oplevet et par gange efter 100 miles og 24 timer at besvime. Ikke med det samme, men efter at være kørt hjem og hvor der er gået 1-3 timer. Nogen siger man skal gå lidt rundt lige efter man er stoppet, andre siger at man skal ligge ned med benene oppe. Nogen der har nogen erfaringer her - familien er træt af at se mig ligge livløs på gulvet derhjemme :o

B.O.

Re: Ekstrem løb og besvimelse

Post by B.O. » Tue 08 Sep, 2015 18:18

Lad være med at køre bil efter sådanne løb - og gå til læge. Det lyder umiddelbart ikke som et emne der bør behandles med husmortips og lommefilosofi.

klauspirker

Post by klauspirker » Tue 08 Sep, 2015 19:02

Kørte selvfølgelig ikke selv

B.O.

Post by B.O. » Tue 08 Sep, 2015 19:49

Var ikke nemt at læse ud fra indlægget. Men mener bestemt stadigvæk sådanne besvimelser er noget man bør søge læge for og desuden indstille aktiviteter man ved kan fremkalde dem indtil en løsning er fundet. Er godt klar over, at det sikkert ikke var det svar du var på udkig efter, men der er jo trods alt mulighed for at være noget mere alvorligt galt en overanstrengelse af kroppen, som følge af ekstrem aktivitet.

\B.O.

klauspirker

Post by klauspirker » Tue 08 Sep, 2015 20:58

Nej, du har ret det var ikke helt tydeligt, at jeg ikke kørte selv. At tale med en læge er selvfølgelig også en mulighed, om ikke andet kan en læge henvise til en der har en specialviden på området. Jeg er egentlig ikke på udkig efter et bestemt svar, jeg prøver bare at få afklaret, om andre har samme erfaringer og hvad de har gjort ved det, så jeg kan forholde mig lidt mere kvalificeret til det

beamer

Post by beamer » Wed 09 Sep, 2015 15:14

Det kan måske skyldes manglende væske. Det er ikke usædvanligt ved ekstreme udfoldoldelser som ironman eller lignende, at visse deltagere ligger med væske-drop bagefter. Du kan jo prøve ved en evt. næste gang at arrangere drop eller at indtage flere liter vand. Ved det 1230 km lange Paris-Brest-Paris cykelløb på under 90 timer, har jeg f.eks. læst at nogle er ret dårlige og får drop.

klauspirker

Post by klauspirker » Wed 09 Sep, 2015 17:21

Hmm, synes jeg drikker meget, men måske. Har prøvet at få drop efter ironman - det hjælper jo gevaldigt :P

Post Reply