Sådan kan du komme godt i gang med din løbetræning

Det er ikke nemt at komme i gang med løbetræningen, og det kan godt være, at du lovede dig selv for flere måneder siden, at du skulle i gang, men du har stadig ikke kunne finde overskud til det. Det kan også være svært at købe ind i en ny rutine, men det er godt at planlægge det ud i fremtiden, så du ved, at træningen kommer. Men der er også mange andre gode råd til, hvordan du kan komme i gang og holde ved træningen, så det ikke bare bliver noget, som du gør en uge og efterfølgende stopper.

Få det rigtige udstyr

Det er en god idé at investere lidt penge i dette projekt til at starte med, så er du måske også mere motiveret til at fortsætte. Det gælder blandt andet, at du kan købe et ur, der tracker, hvor langt du går og løber. Det kan hjælpe dig til at sætte forskellige mål for dig selv. Du kan vente til, at der bliver black Friday – du kan shop vilde tilbud på black friday her. Det er nemlig godt at vente til, at der er flere rabatter, så kan du få et godt ur til en mindre pris. Ellers kan det godt blive en dyr omkostning, hvis du skal have et godt ur.

Sæt små mål

Som sagt, kan det hjælpe på din motivation at sætte små mål, der er mere overskuelige for dig at holde. Det kan nemlig være svært, hvis du sætter et mål om at løbe 10 km. første dag, fordi det kommer højest sandsynligvis ikke til at ske, at du kan løbe det på din første løbetur. Men du kan sætte små mål om, hvor langt du løber hver dag, og så kan du se din udvikling, og det er en fed proces.