Pulstrænings program

Stil dine begynderspørgsmål her
skk
Posts: 82
Joined: Thu 29 Mar, 2012 20:38

Re: Pulstrænings program

Post by skk » Wed 01 Aug, 2018 19:54

Hej igen! Interessant emne! Udholdenhedstræning/roligt tempo ligger som regel på 60-70% HRR - og det føles altså meget, meget langsomt og for mit vedkommende matcher det meget godt mit MAF tempo. Min pointe er blot at en væsentlig del af træningen nødvendigvis må ned i det tempo - også selvom mængden ikke er stor. Ellers er risikoen for skader eller generel udmattelse for stor.

Lictor70
Posts: 4
Joined: Tue 24 Jul, 2018 18:26

Re: Pulstrænings program

Post by Lictor70 » Fri 10 Aug, 2018 03:17

Hej igen

Har læst lidt om MAF, og tror ikke det passer helt til mig og min stil. Tror jeg skær mine ture ned til omkring 5km og træner 3-4 gang om ugen for at skåne led og sener. Vælger dette da jeg under min lille 'fri' periode begyndte at få ondt i den ene ankel fordi mine arbejdssko var blevet for store og mine fødder sejlede rundt i dem. Har fået nye arbejdssko (2 størrelser ned) og købt nye fritids sko og min smerte i anklen er næsten væk.

Så bliver trænet op igen til 5 km og om et par måneder hæver jeg længden :-)

Mange tak for alle svar :-)

Post Reply