Loebesiden.dk • Vis emne - Robust Garmin-ur?

Robust Garmin-ur?

Debat om pulsure, sko, påklædning, væskebælter m.v.

Robust Garmin-ur?

Indlægaf stenovitz » søn 08 jul, 2018 23:07

Hej,

Jeg har netop genoptaget løbetræning efter en pause på 12 år, en lille intervaltur holdene min Garmin 820 cykelcomputer løst i hånden.
Jeg leder efter en håndledsfæstet puls/GPS måler, som gerne må være robust, dvs.
- kunne klare vind og vejr og store temperatorforskelle (genoptager en gammel dille med bjergvandring, hvor der bare på en enkelt dag kan være 40 graders temperaturforskel)
- kunne klare meget sved (som i "ekstrem grad", er en rigtig "sveder" :D )
- kunne tåle at blive tabt mere end 10 gange.
- skal helst være lavet af Garmin (har stort set alt koblet op på Garmins univers).

Jeg var på udkig efter Garmin Forerunner 235, men er den indbyggede optiske pulsmåler robust nok ift. med store mængder sved og øvrige krav beskrevet ovenfor? Jeg kan se den ligger til en pris på 1500 kr, hvilket svarer meget godt til omkring min absolutte smertegrænse ift. hvor meget jeg vil spendere.
stenovitz

Re: Robust Garmin-ur?

Indlægaf Haller » man 09 jul, 2018 02:22

Start med at kigge efter et andet ur :-)

Kig f.eks. efter et garmin fenix 3, der er på vej ud - de sælges billigt p.t. Og du kan også købe et brugt til en god pris.

Uret er vandtæt og kan holde strøm til bjergvandring over flere dage. Der er kompas og lufttryksmåler, så du kan få en advarsel om pludseligt vejrskifte m.m.

Desuden så er håndledspulsmåler endnu ikke præcis nok til intervaltræning, så benyt dig af pulsbælte i stedet.
Veni, Vidi, Curro .... 2017 med fokus på 50, 75 og 100 miles i bjergene - Damn.. Det bliver hyggeligt :-)
Brugeravatar
Haller

Geografisk sted: Odense (Fyn)

Indlægaf MKjaer » man 09 jul, 2018 14:52

.........
Sidst rettet af MKjaer søn 21 okt, 2018 23:25, rettet i alt 2 gange.
MKjaer

Indlægaf Teddy » tors 12 jul, 2018 20:10

Du har holdt pause i 12 år og løber nu intervaller. Er du ude på at ende med ufrivillig pause eller hvad er planen?
Intervaltræning er pænt hårdt, hvis man ikke har løbet længe.
Teddy

Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf hurtigløberen » tors 23 aug, 2018 11:24

Hej Stenovitz

Fedt at du er kommet tilbage efter din pause, du skal naturligvis have fundet et løbeur så du ikke skal holde din cykelcomputer i hånden.

Jeg har løbet og vandret med løbeuret Garmin Forerunner 235, det er et ur som jeg stadig er super godt tilfreds med. Det har mange fede funktioner så som pulsvisning og kalorietæller, uret har været udsat for lidt af hvert efterhånden og virker utrolig robust. Jeg har godt nok ikke vandret i et miljø vor der har været temperatur svingninger på 40 grader på en enkel dag. Men det tror jeg sagtens at uret kan modstå.

Som du også selv skriver er uret prismæssigt i den høje ende, jeg købte det billigt hos Wupti & fik ekstra rabat ved at benytte en Wupti rabatkode fra denne side https://cupouniverse.dk/butik/wupti-rabatkode/ (https://cupouniverse.dk/butik/wupti-rabatkode/)
hurtigløberen

Indlægaf BjarkeRosenbeck » tors 18 okt, 2018 16:25

Haller skrev:Start med at kigge efter et andet ur :-)

Kig f.eks. efter et garmin fenix 3, der er på vej ud - de sælges billigt p.t. Og du kan også købe et brugt til en god pris.

Uret er vandtæt og kan holde strøm til bjergvandring over flere dage. Der er kompas og lufttryksmåler, så du kan få en advarsel om pludseligt vejrskifte m.m.

Desuden så er håndledspulsmåler endnu ikke præcis nok til intervaltræning, så benyt dig af pulsbælte i stedet.

Jeg istemmer Haller hvis uret skal være robust. Der er også kommet nye modeller. Og måske BlackFriday kan give et godt tilbud.

Selv har jeg et Fenix 3 og er meget godt tilfreds :-)

Mvh
Bjarke
[/url]
Redaktør på http://www.GrejGuide.dk (http://www.GrejGuide.dk)

Løber helst på skovens stier eller off trail og orientering.
BjarkeRosenbeck

Tilbage til Løbeudstyr