Loebesiden.dk • Vis emne - Svangsenebetændelse og minimalesko

Svangsenebetændelse og minimalesko

Debat om forbyggelse og behandling af løbeskader og genoptræning

Re: Svangsenebetændelse og minimalesko

Indlægaf JensK » man 21 okt, 2013 20:52

@Larshj: Hvordan strækker du ud. Efter jeg i sommerferien har haft mindre træning= mindre udstrækning har jeg også haft nogle problemer med svangsenen.

Jeg kan ikke se at det giver større problemer når jeg løber end når jeg lader være, så hvis lidt udstrækning kan hjælpe... Jeg har en tid hos en fys i næste uge
Mål : Maraton løve det igen; HM <1:25; 10 km <40; 5 km <18:45
PR: M: 3:35 (maj 2013) HM: 1:27.45 (apr 2013), 10 km: 40.30 (e-løb 2014); 5 km: 18.35 (jun 2016)
JensK

Geografisk sted: Virum

Indlægaf larshj » ons 23 okt, 2013 10:51

@JensK:

Du sidder på knæ, herefter sørger du for at sætte dine tæer (specielt storetåen) i gulvet og læner dig lidt tilbage alt efter hvor meget "tryk" du vil have på udstrækningen. I starten vil du muligvis opleve at du ikke kan få lilletåen til at ramme gulvet og presset er mest ved storetåen, men i løbet af et par dage skulle det gerne løsne op. Du skal lave øvelsen 2 x 1 minut 5 dage om ugen og holde fri de sidste 2 dage af ugen. Det er lige meget om du laver øvelsen en gang om morgenen og en gang om aftenen eller laver de 2 x 1 minut med en kort pause imellem. Håber beskrivelsen giver mening ellers må du lige skrive igen. Så må jeg lige forsøge lidt bedre og evt. få taget nogle billeder for at illustrere.
larshj

Indlægaf ctp1986 » fre 02 feb, 2018 13:03

Hej :)

Hvis du først har fået diagnosen svangsenebetændelse, kan du som et billigt og effektivt alternativ til fysioterapeut prøve at bruge en genoptræningsapp som f.eks Injurymap. Du kan også læse en artikel om svangsenebetændelse på deres hjemmeside, skrevet af to reumatologer: https://www.injurymap.com/diagnoses/svangsenebetaendelse

Håber det kommer til at hjælpe dig og andre :)

De bedste hilsner
ctp1986

Foregående

Tilbage til Skader & genoptræning